Ron Bezemer
Zweeds
Bortom varje rimligt tvivel
Amsterdam: De Geus, © 2020
478 p.
9789044543063 (paperback)

Advocaat Sophia Weber wordt door haar oude professor Hans Segerstadt gevraagd om de herziening van het proces van een onschuldig tot levenslang veroordeelde op zich te nemen. De vermeende onschuldige is dokter Stig Ahlin die dertien jaar geleden tot levenslang is veroordeeld voor de gruwelijke moord op een vijftienjarig meisje. Dat Ahlin in die tijd ook verdacht werd van seksueel misbruik van zijn vijfjarig dochtertje, versterkt de afkeer van de publieke opinie nog. De afschuwelijke misdaad is nog altijd niet vergeten. Sophia Weber ontdekt grote fouten en omissies in het moordonderzoek en doet haar uiterste best om haar cliënt vrij te krijgen. Hoe verder Sophia zich in de zaak verdiept hoe meer ze zich afvraagt waar de waarheid ligt en wat voor man haar client is. De personages worden bijzonder geloofwaardig neergezet. Het maakt het boek tot een boeiende juridische thriller rond waarheid, schuld en boete.

Over Malin Persson Giolito

CC BY-SA 3.0 - Foto van/door Anneli Salo

Anna Malin Ulrika Persson Giolito (Stockholm, 25 september 1969) is een Zweeds advocaat en schrijfster van misdaadromans.

Marin Persson werd in 1969 in Bromma, Stockholm geboren als dochter van de criminoloog en auteur Leif G.W. Persson. Ze groeide op in Djursholm. Persson studeerde in 1994 af aan de Universiteit van Uppsala en werkte daarna bij het Hof van Justitie in Luxemburg. Ze behaalde een masterdiploma in Europees recht aan het Europacollege in Brugge, België en studeerde ook aan de Universiteit van Stockholm in Zweden en de Université catholique de l'Ouest in Frankrijk. Op 27-jarige leeftijd kreeg ze een baan aangeboden op het kantoor van Mannheimer Swartling in Brussel maar dat bleek later niet meer te combineren met het moederschap. Tijdens de zevende maand in de zwangerschap van haar derde kind werd ze ontslagen. Persson Giolito werkte van 2008 tot 2015 als advocaat en administrateur bij het directoraat-gene…Lees verder op Wikipedia